IMATE BILO KAKVA PITANJA? KLIKNITE OVDJE

Pon - Pet: 8:00 - 17:00

Sub - Ned: Po dogovoru

+385 51 659-369
Telefon
Dražice 123c, 51000 Rijeka

Heinzelova 62a, 10000 Zagreb

FixIT. Blog

Koristite Office 365? Imate li pristup svim podacima koje trebate s bilo koje lokacije? Imate li kontrolu nad tim podacima?

Imate? Jeste li sigurni?

Microsoft NE RADI BACKUP u Vaše ime i vrlo često, radi suprotnog uvjerenja korisnika, taj dio odgovornosti ostane bez upravljanja!

U današnje vrijeme održavanje kontinuiteta poslovanja postalo je od kritične važnosti za svaku tvrtku. Čak i nekoliko sati nedostupnosti može dovesti do snažnog utjecaja na posao i financijski gubitak. Upravljani backup u cloud igra važnu ulogu jer dozvoljava brzi povrat isgubljenih datoteka kao da se ništa nije dogodilo.

Kad kažete nekome da vam je računalo stalo s radom prvo pitanje koje bi mogli čuti je: "Jeste li napravili backup?"

To pitanje ima smisla ako se radi o osobnim podacima ili jednom računalu. Kad se dogodi problem s računalom a imate backup puno je jednostavnije vratiti se u funkciju.

Ali ako govorimo o poslovnom okruženju, backup podataka nije dovoljan. Ukoliko je oštećena infrastruktura ili su izgubljeni podaci, kako bi se tvrtka čim prije vratila u funkciju, potrebno je pokrenuti nešto što se zove Oporavak od katastrofe.

Oporavak od katastrofe zahtjeva puno više od pukog sklanjanja datoteka.

Dogodila se katastrofa, poplava, zločudni virus, pojavio se dim iz servera... koji god razlog bio, posao stoji, podaci su nedostupni, nema računa, stanja skladišta, ponuda koje se rade nekoliko sati, projekt koji je tik pred rokom predaje...

Sreća, imate backup i čekate IT ekipu da vrati stvar u funkciju. 

Vrijeme prolazi, vraćate se s druge kave ali sustav još ne radi... pa koliko može to trajati? Samo treba vratiti podatke iz backupa!

Da, vratiti podatke iz backupa...

U svakodnevnom poslovanju svašta može krenuti krivo, od brisanja krive datoteke do gubitka svih podataka radi prestanka rada sustava ili danas popularnog kriptiranja podataka. 

Nema brige, imamo IT-jevce koji će popraviti stvar. Odmah. Još nije gotovo?

Novi ransomware naziva File Spider napada žrtve u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Kao i do sad opisani zlonamjernici, širi se putem e-mail poruka ali ovaj put im je sadržaj lokaliziran i imaju naslov tipa "Potrazivanje dugovanja" i slične varijacije vezane uz naplatu dugova, novac ili poslovanje.

U privitku e-mail poruke nalazi se Word dokument koji sadrži makro naredbu koja prilikom izvršavanja preuzima zlonamjerni softver s udaljenog poslužitelja, pohranjuje je na lokalno računalo i pokreće ransomware na računalu.

Najnovija varijanta Locky ransomware obitelji naziva se Thor. Kao i istoimeni nordijski Bog po kojem je vjerojatno dobio ime, i ova varijanta progrmi kroz mrežu i kriptira sve dijeljene mape brzinom munje.

Već sam pisao o Ransomware prijetnjama, konkretno o verziji Locky.

Vezani članak: Upomoć! ne mogu otvoriti dokumente iliti Locky Ransomware 

Ransomware se pojavio negdje 1989. godine pojavom "PC Cyborg" trojana koji je kriptirao nazive datoteka na tvrdom disku i tražio otkupninu za utključavanje istih. Jeste li znali?
Osim ovih postoje i druge, više ili manje uspješne verzije "kritpirajućih" virusa koji "ucjenjuju" žrtve tražeći veće ili manje količine virtualnih valuta.

Na žalost, priča tu ne staje, došle su nove varijante Locky-a, prvenstveno ".zepto" a u zadnje vrijeme ".odin". Nove verzije funkcioniraju na jednak način kao i prethodnik .locky i praktično se radi o istoj obitelji virusa.

fixit_logo_c.png
Pružamo usluge koje pomažu
razvoju vašeg poslovanja.

Dražice 123c, 51000 Rijeka
+385 51 659 369
podrska@ventex.hr

© Copyright 2024 FixIT. Sva prava zadržana.